zondag 18 oktober 2015

UPDATE KRUIDENOLIE

Een tijdje terug heb ik een recept doorgegeven van pittige olie en olie met kruiden.
Tot mijn spijt zijn ze na maanden gaan schimmelen. Vooral met de verse basilicum, daar heeft zich een groot, wit, wollig iets op genesteld.
We hebben alle oliën nagekeken, helaas zijn ze allemaal niet meer goed.
Ik denk dat wij ze niet vaak genoeg gebruiken daarom stappen wij weer over op gekochte pittige olie.
Mijn idee is wel dat als je ze met regelmaat gebruikt ze dan op tijd op zijn.
Dit was weer zuinigheid in het verkeerde :-)

Als je kruiden wilt gebruiken raad ik aan om de gedroogde versie te gebruiken en het verse achterwegen te laten.
Vers is moeilijk in de flesjes te krijgen maar nog lastiger eruit te krijgen.
Ik denk dat ik het nog wel een keer doe, alleen dan maak ik maar één flesje en doe ik er gedroogde pepertjes in.

Een klein berichtje maar wel een leerzame, ook voor mij :-)
Zo zie je, bij mij gaat het ook wel eens fout.
Een fijne zondag en tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten