zondag 11 oktober 2015

OV-kaart houder

Ik kom nog niet goed in een ritme maar ik ben heel hard bezig om elke zondag een nieuw bericht te plaatsen.
Hier weer een nieuwe. Geen geratel maar een OV-kaart houder.

Je hebt 2 stukjes stof van 12 cm X 17 cm nodig (1x binnenkant en 1x buitenkant),
2 maal versteviging van 12 cm X 17 cm,
1 stukje stof van 12 cm X 12 cm nodig,
1 stukje doorzichtig plastic (ik heb een klein tasje met vakantie flesjes en potjes gebruikt) 5 cm X 10 cm,
37 cm breed biaisband,
20 cm elastiek en
12 cm band.

Voor de binnenkant heb ik een groen ruitje gebruikt en voor de buitenkant een grappig stofje dat ik nog over had.






Eerst heb ik het elastiek en het band vastgezet, dubbelgevouwen. Dan kan het geen kant op :-)











Voor- en achterkant alle twee voorzien van versteviging, zodat het een stevige body krijgt.











Doe de goede kanten op elkaar en naai drie kanten aan elkaar. Laat een korte kant, zonder het elastiek, open om te keren. Knip eerst de hoekjes eraf voordat je hem keert. Zorg dat de goede kanten aan de buitenkant zijn. De hoekjes goed naar buiten drukken.
De open kant naar binnen vouwen en rondom doorstikken.

Nu het stukje stof van 12x12 dubbel vouwen en aan 2 kanten dichtnaaien. Laat een smalle kant open. Knip de hoekjes eraf en keer hem. En ook hier de hoekjes goed naar buiten drukken.
De open kant naar binnen vouwen en rondom doorstikken op de vouwkant na.

Aan de 2 lange kanten een stukje biaisband vastklemmen en aan de korte kant ook alleen dan beginnen en eindigen met een vouw erin zodat het mooi is afgewerkt. Zet alles vast met klemmetjes, geen spelden. Nu het biaisband vastnaaien.

Alle twee de 'zakjes' vastnaaien aan drie kanten en bij de opening een paar keer heen en weer naaien zodat hij niet kan uitscheuren.
Maak de opening aan de binnenkant, van alle twee de zakjes.



Hij is af :-)











Binnenkant, opengevouwen.
Je ziet mijn NS pasje zitten en een meereiskaart steek er een stukje uit.















Buitenkant, opengevouwen.












De achterkant.
Dubbel gevouwen en het elastiek losjes eromheen.
Het houd alles op zijn plaats en er kan niets uitvallen.











En de voorkant.
Het lusje is handig om er een koord aan te maken dat je aan je tas kan bevestigen (of iets van dien aard), zodat je hem niet kwijt kunt raken. Je snapt mijn bedoeling.

Ik word helemaal vrolijk van het resultaat.
Hoop dat je hem leuk vind. Ik ben nieuwsgierig naar jou resultaat, welke stofjes jij gebruikt hebt en hoe je hem vind werken.
Fijne zondag en tot de volgende keer.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten