zondag 28 juni 2015

Voorbereidingen voor de vakantie

Goede vandaag mensen :-)

Mijn lijf wil maar niet opknappen. Ik blijf moe ondanks voldoende slaap.
Een ongeduldig opstootje? Ik?
Helemaal niet, het moet alleen niet te lang duren ;-)
Ik ben wel bezig geweest, deze week.

Begin gemaakt met de stoffen te knippen in vierkantjes van 4X4 cm, voor dat onmogelijke project. 1' (1 inch) hexagons verwerken in een sprei van 2,40 X 2,10 m.
Ik was begonnen met het grootste stuk stof, de licht oranje.
Helemaal niet handig. Dus over gegaan naar de drie groene kleuren.
Geknipt, gespeld en de 4 hoekjes eraf geknipt. Klaar om omgenaaid te worden.
Ik heb van het middenstuk (het ontwerp) een kopie gemaakt (op 140% gezet).
Als ik met vakantie ben en het omnaaien klaar is, kan ik ze ook nog in elkaar zetten.

Overal op voorbereid :-)




Strijken,
2x dubbel vouwen (4 lagen stof),
Meten,
Vastzetten en
Knippen.


 De haarspelden heb ik van dochterlief gehad. Ze heeft ooit een kappersopleiding gedaan :-) Te koop bij een kappersgroothandel (denk ik).
De klip's rechts heb ik ooit bij de Action gekocht maar de Hema verkoopt ze ook. Op deze manier blijft de stof beter op zijn plek zitten.


 Middenstuk van mijn ontwerp (links), vergroot :-)

De gelamineerde hexagon op een stukje stof spelden.
Deze kleur (licht groen) 308x


En dan alle hoekjes eraf knippen (308 x 4 reken maar uit)

Daarna omnaaien.
Ik moet zeggen dat de gelamineerde hexagon strakke hoeken maakt.
Ik ben blij.


Over twee weken ga ik met vakantie, ik zal proberen om gewoon elke zondag een update te geven.
Voor iedereen die nog op vakantie gaat; geniet ervan, doe de dingen die je leuk vindt en doe energie op.

Fijne zondag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten