zondag 12 juli 2015

Wat eten we vandaag?

Gezellig dat je er weer bent.

Ken je dat probleem ook, dat je niet weet wat je nu weer gaat eten.
In eerste instantie hadden wij het opgelost met 1x in de week boodschappen te doen.
Rond de tafel zitten en opschrijven wat je een hele week wilt eten.
Vier dagen konden we nog wel verzinnen, maar daarna staarde we elkaar aan en hadden we geen idee wat er nu weer op het lijstje moest komen te staan.

Ik brulde altijd bietjes en witlof en dochterlief brulde altijd roti en pasta.
Als je die vier elke week op je lijstje hebt staan, komen ze uiteindelijk je neus uit.

Dus wat hadden wij besloten, een maandlijst. Alles komt iedere maand weer langs en je hebt niet meer het gevoel dat je elke week het zelfde eet.

Je moet er even de tijd voor nemen maar dan ben je klaar voor de rest van het jaar (jaren).
Wij eten gevarieerd en lekker en we hoeven niet meer na te denken wat we nu weer eten.

Als we alles voor een week in huis hebben kunnen we per dag bedenken wat we kiezen.
Ieder kookt om de dag, dat is ook fijn.

Bij elke winter maaltijd staat een zomer optie.
Bijvoorbeeld bij boerenkool staat koude macaroni, bij erwtensoep staat salade a la ons :-)
Soms vinden wij zuurkool ovenschotel ook heerlijk in de zomer.
Je snapt wat ik bedoel.

Er is nog een voordeel, ik hoef niet meer te overleggen wat we gaan eten en ik kan de boodschappen doen wanneer het mij uitkomt. Altijd op de dinsdag ochtend, dan is het lekker rustig ;-)

Ik hoop dat je er wat aan hebt. Mij heeft het heel veel rust gegeven.
Op het schoolbord hangt het briefje met de volledige maandplanning en we schrijven de zeven dagen planning ernaast, kunnen we afstrepen wat we al hebben gegeten.

Eetsmakelijk en have fun.
Fijne zondag.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten